Wednesday, May 4, 2011

Akhirnya...

Aku buka balik blog aku yang dah lama aku tinggalkan.Berbulan rasanya.Penangan mengandung.Sepanjang aku pregnant,aku jadi malas nak ber'internet'.Malas nak update FB lagi2 blog ni.En Paan je yang selalu update FB aku.Macam2 berita kengkawan yang aku terlepas.Mujur ada En Paan yang jadi peng'update' aku.Terima kasih sayang....

Hari ni aku terasa nak buka blog aku memandangkan akupun taktau nak buat apa.Banyak masa terluang.Best jugak berpantang ni.Berehat je.Hehehe...dah la 3 bulan aku bercuti.(Rasa tenang tanpa bebanan keja).Setiap hari menghabiskan masa melihat anak aku membesar....

20 April 2011...
Tepat jam 5.57 pagi aku selamat melahirkan Muhammad Umar Faris Bin Muhammad Farhan di Hospital Yan,Kedah.Due aku sepatutnya 5 Mei 2011,tapi alhamdulillah,baby keluar awal.Ramai kawan2 tanya aku,serik tak bersalin?Susah nak jawab soalan tu sebab aku rasa ok je dan rasa sakit tu hilang bila aku nampak muka dia dan rasa serik tu tak sempat nak berkampung dalam hati aku.Gembira tu mengatasi segala2nya.Mungkin sebab masa deliver tu,En Paan ada disisi aku.Rasa takut tu dah aku salurkan pada dia.Dia lebih takut dari aku rasanya.Tapi aku bersyukur pada ALLAH SWT kerana memberikan aku kekuatan dan ketabahan melahirkan zuriat yang kami berdua tunggu2.

Hari ni genap umur baby ku 15 hari.Yang merisaukan aku demam kuning baby ku yang turun naik.Dah 2 kali aku berkampung di hospital.10 Mei ni baby aku kena jumpa pakar.Kata nurse,kena check takut2 ada masalah lain.Aku berdoa pada ALLAH SWT,jauhkan anakku dari segala kesulitan..AMIN.

Benar kata orang,melihat anak di depan mata,mampu membuatkan kita bahagia.Aku cukup bahagia sekarang.Kebahagiaan yang tak dapat dibeli dengan wang ringgit.Kebahagiaan yang aku tak dapat nak kongsikan dengan orang lain.Hanya aku saja yang mengerti.Menjadi ibu adalah detik2 paling bermakna bagi setiap wanita.

Buat En Paan,terima kasih atas segala2nya......Semoga kita dapat menjadi ibubapa yang terbaik buat Muhammad Umar Faris..

1 comment: