Sunday, June 27, 2010

Our 1st Vacation

Percutian pertama kami selepas sah bergelar suami & isteri,Cameron Highlands.Percutian yang tak dijangka.Hehehe...mulanya en paan nak bawa aku bercuti ke Pangkor tapi semuanya terbantut bila Sham a.k.a Kepit bagitau kami Pangkor fully booked.Dek kerana taknak amik risiko,kami pun bersetuju dengan cadangan Lutfi,join diorang ke Cameron.Bersusah payah en paan cari hotel (tq to cuti.com.my),akhirnya dengan susah payah melayari internet di bilik adik aku,Farhan,kami berjaya menempah Hotel Country Lodge Resort dengan harga yang agak berbaloi.

Kami bertolak ke Cameron kira2 jam 10.30 pagi,tapi sempat lagi aku singgah ke Jusco Maluri (my favourite place bila aku balik ke rumah mertua aku,ngehngehngeh....) Jujurnya kitorang bertolak ke Cameron lebih kurang jam 2.00 petang.Sempat la jugak kitorang bergaduh sebelum gi Cameron.Kelakar kan,nak gi bercuti pun boleh lagi bergaduh.Nyesal la jugak bila ingat balik,tapi takpe,benda dah lepas......
 Bergambar di depan Country Lodge Hotel

Mrs Bee....



 Banyak jugak la tempat yang kitorang pergi.Paling yang tak leh aku lupa masa kat Bee Farm.Ada satu games yang dipanggil Sarang Sesat.Seperti kebiasaannya,aku akan jadi orang yang paling excited nak cuba.Siap paksa2 en paan main la games tu. Kitorang semua pun cuba la.Aku & en paan,Zam & Aini,Sham & Azah.Lutfi & Akma xnak main sebab kata lutfi,sian kat Akma,dia kan pregnant (alasan je tu,lutfi takut sesat la tu).Aku  & en paan adalah orang yang paling awal masuk ke tempat tu tapi kitorang keluar paling last.Berpeluh kitorang cari pintu keluar.Puas la kena gelak ngan Sham & Lutfi.Padahal Sham paling lambat masuk.Memang hampeh....




















Kami jugak sempat ke Ladang Teh Boh,Cactus Valley,Strawberry Farm,Raju Hills (luv the waffle belgium and strawberry cheese cake).Kenangan yang cukup indah buat kami berdua...dan kata en.paan kalau boleh tiap2 tahun kitorang nak g bercuti.At least sekali setahun (macam raya la plak).Thanks en.paan kerana membuatkan semuanya menjadi indah dan bermakna....
I love you....(jangan lupa ek janji nak g bercuti setahun sekali)

1 comment:

  1. haa yang ni aku tak ley terima.. hangpa semua pakat tak habaq kat aku nooooh...huhuhuhu

    ReplyDelete