Monday, June 28, 2010

Sebulan berlalu..

Hari ni genap sebulan aku menjadi isteri kepada en paan.Jika sebulan yang lalu,aku diajukan soalan cepu emas,"best tak kahwin?"(sambil tersenyum simpul).Aku sangkakan bila sebulan berlalu maka berlalulah soalan cepu emas,cepu perak dan cepu gangsa daripada orang2 disekeliling.Tapi jangkaan ku meleset sama sekali sebab......hmmm..jeng jeng jeng..

Encik A :"dah ada isi ke belum?"
Puan B:"bila kitorang nak dapat anak buah?"

yang lebih berani dan ekstrem

Cik C:"dah pregnant lum?"

huhu...belum berakhir lagi rupanya soalan2 yang mencabar untuk dijawab ni.Penatnya nak menjawab soalan2 tu.Sabar je lah....

Sebulan berlalu banyak mengajar aku tentang kehidupan.Bukan semudah yang disangka.Tidak seindah mimpi.Tapi aku bahagia dengan setiap detik yang berlalu,penuh dengan warna warni kehidupan.Biarpun aku dan en. paan dipisahkan beratus kilometer jauhnya,aku redha kerana aku yakin Tuhan sedang merancang sesuatu yang lebih baik untuk kami berdua.

Aku belajar banyak perkara tentang en paan.Aku juga telah melakukan satu kesilapan yang sehingga ke saat ini masih terkesan di hati aku.Aku telah benar2 melukakan hati en paan sehinggakan aku rasa aku tak mampu nak maafkan diri sendiri dan di saat itu,aku telah berjanji pada diri aku takkan ulanginya lagi.Abang,maafkan ayang.....

Aku akan terus belajar,belajar mengenali en paan,belajar menjadi seorang isteri,belajar menjalani kehidupan.Kerna aku tahu,kehidupan yang aku lalui bukanlah hikayat cinta.....

Terima kasih abang untuk segala2nya........
Dan aku mengerti kini,mencintai bukan beerti memiliki,tetapi mencintai beerti setulus hati menerima kekurangan,tiada cinta sejati kerana ia hanya milik Tuhan namun hargailah cinta yang dipinjamkan pada kita kerana bahagia perlu dicari,tak mungkin datang sendiri......

1 comment:

  1. sweet...tapi soalan2 itu memang biasa..dulu ms still dlm fam planning sume tnye gak bila nk berisi...skang dh ade,senyap sekejap...tp ape pon perkahwinan memang byk mengajar kiter agar menghargai insan tersayang...

    ReplyDelete