Thursday, June 24, 2010

Selsema

Hari ni aku pulang ke rumah mak,drive balik dalam keadaan yang tersangat2 mengantuk.Syukur Tuhan merahmati perjalanan aku petang tadi sehingga selamat sampai rumah.Mungkin sebab aku berpuasa hari ni,penatnya terasa semacam je.Sesudah berbuka tadi,aku,mak dan abah ke rumah tokwan,kata nenek,tokwan tak sihat.Hmmm....dengan sedikit tenaga yang masih berbaki,aku gagahi juga diri ini.Huhuhu...penatnya tak terkata.Sian tokwan,masih mampu tersenyum walaupun aku tahu sakitnya masih terkesan.Terasa kerdil diri ini,aku yang masih muda dan kuat tapi lemah menentang nafsu penat padahal tokwan yang dah melewati usia senja masih kuat menentang kesakitan.Ya Allah,ampunkan aku kerana tidak redha pada dugaan-Mu....

Lewat angka 11 malam,aku pulang ke rumah,selsema ku makin menjadi2.Rasa berat je mata ni.En.paan plak sibuk dengan aktiviti "camping"nya malam ni sehinggakan aku telefon tadi dijawab acuh tak acuh.Terasa juga di hati tapi bila difikirkan semula,aku juga yang salah,call pada waktu yang salah,hmmm...rasa tak berbaloi plak kalau menjeruk rasa.Mata terasa berat,tapi tak leh nak tido.Terasa rindu pada en paan.Bila demam2 ni,terasa sedih plak sorang2 kat sini.Pelik kan manusia ni,padahal 24 tahun aku hidup tanpa dia,beribu kali aku demam,tapi kali ni,demam ku rasa lain.Mungkin ini penangan kawin agaknya..hehehe..lucu la plak kan.

Di sekolah hari ni,banyak keja aku selesaikan.Sian anak2 muridku 1K3,aku terpaksa hampakan diorang.
Aku: "Maafkan cikgu ye,cikgu posa ari khamis aritu,tak dapat nak join jamuan buah2an tu"
1K3: "Tak pa lah cikgu,nak buat macam mana".(hopefully ini lah jawapan diorang ari ahad ni)
Maaf ye,tuntutan berpuasa tu kena diutamakan sebabnya banyak hari lagi nak kena ganti,takut tak sempat plak,tak pasal2 kena bayar fidyah tahun depan.

Sampai saat ni,en paan senyap je.Tak nak ke call aku ni,sibuk sangat ke????huhuhu....sibuk agaknya.Sedihnya...huhuhuhu....rasa nak nangis...waaawaaaawaaaa!!!!!!

p/s :kena tido dulu lah,kalau tak tido kang nangis plak..waaawaaawaaa....

No comments:

Post a Comment