Tuesday, June 22, 2010

Dunia baru

Hari ini genap 26 hari aku menjadi suri pada Muhammad Farhan.6 tahun menganyam kasih,menjeruk rasa,akhirnya 28 Mei 2010 tepat jam 6.05 petang,aku sah menjadi isteri en paan.hmm....terasa bagai mimpi saat diijab kabulkan.tapi realitinya,apa yang selama ini menjadi mimpi,menjadi realiti akhirnya.Pelbagai persoalan muncul dalam kotak fikiran aku,tu tak dicampur lagi dengan soalan2 mencabar dari makcik2,kawan2,sedara mara aku.Letih nak menjawab.Soalan favourite diorang, "best tak kahwin?"..hmm..jika 2 minggu lepas,memang aku takde jawapannya,paling mudah aku jawab,entahlah...tapi hari ini,aku rasa bahagia menjadi seorang isteri.Meskipun kami dipisahkan beratus kilometer jauhnya,namun jauh di sudut hati aku,ada kebahagiaan yang berbunga mekar.Menjadi isteri kepada Muhammad Farhan Abdull Razak,2 minggu yang aku lalui penuh suka duka yang aku sendiri tak dapat tafsirkan dengan perkataan.Hanya hati yang tahu segala2nya.Terima kasih sayang....

Benar kata orang,bila kita kahwin,semakin hari semakin banyak yang kita belajar tentang pasangan kita dan aku kini sedang melalui fasa itu.Aku ingat banyak yang aku tahu tentang en paan,rupa2nya lagi banyak yang aku taktau.huhu....
Bertahan ke aku berkasih dari kejauhan,berbicara tanpa bersua,merindu tak berkesudahan...Ya Allah,tabahkanlah aku...Aku acapkali berdoa,semoga aku akan sentiasa kuat menghadapi dugaan mendatang. Di kejauhan ini,aku belajar banyak benda,bersabar dalam semua perkara ,redha pada takdirNya..Terima kasih sayang atas perhatian dan kasih yang diberikan......

No comments:

Post a Comment